Golfarn.

Såg precis att golfaren gick förbi mitt fönster ute nu. Lite sent idag? Om man vaknar tidigt på morgonen runt kl 8 hör man alltid (brukar ha fönstret lite öppet) hur golfarn går förbi på gatan och är påväg ner till Golfklubben för att spela. Man hör kans golfskor mot marken och han drar sin vagn. Så har det vart ända sedan jag var liten, jag behöver inte ens titta ut genom fönstret för att se att det är hansom går där.

När vi var mindre, jag, syrran och grannarna brukade vi gå och hälsa på hos golfarna (golfarn har en fru också, därmed golfarna) och fråga vad dem gjorde och hur dem mådde. Vi visste att dem efter en stund alltid frågade om vi ville ha varsin glass. Jag lovar att vi nog var där var och varannan dag och hälsade på dem, åtminsånne på somrarna. =)



Här hittade jag en fin bild från Hovås Golfbana!


Kommentarer
Postat av: Moni

spännande :) får du visa vilken de var sen då :)

2009-04-22 @ 14:36:33
URL: http://monkann.blogg.se/
Postat av: zandra

asså? hur ser den klänningen ut? du kan ju sälja den till moi annars:) hihi... har du gjort ngt skoj idag? pöss

2009-04-22 @ 16:43:14
URL: http://fashionisme.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0