Båtmässe-arbetar-killar och födelsedagskalas!

FREDEG

I fredags var jag och Mikaela på invigningen av båtmässan. Mamma och pappa hade två biljetter över s åvi tänkte vi skulle följa med i studiesyfte. Jag frågade mamma vad det var som va så speciellt med invigningen och hon sa såhär:

Invigningen av båtmässan är för båtförsäljarna som oscarsfestivalen för skådespelarna, det är deras höjdpunkt på året och dem bjuder på alkohol...fast mest till sig själva...som dem står och smygdricker i sina montrar.

Jag och Mikaela gick dit i utbildnings syfte (det finns ju bara små båtar där endå) och upptäckte att detta som mamma sa stämde. Vi har också tagit fram definitionen av en äkta båtarbetare. En äkta båtarbetatre består av en mansperson, vanligast i 30 årsåldern med snaggat hår, jeans, skjorta, i bästa fall också en kavaj, dessutom består dem av en lätt ölmage. Jag pratatde med en sådan person Live, Mikaelas ex Robin som är på god väg att bli en äkta båtarbetare. jag träffade även Martin, Issas pojkvän men han har en längre väg att gå. Martin är en mkt välbevarad båtarbetare kanske tack vare Issa.

Efter båtmässan gjorde jag ett besök hos Julia, Emilia kom också förbi och vi hade en mkt trevlig, men pga vårt åldrande tidig kväll =)




LÖRDAG

Jobba, jobba, jobba. Men på kvällen var det kalas för Fredrik fyller 25 =) Det var en mkt lyckad fest, 2009 års bästa för övrigt. Alla var där och alla var på bra humör. Det bästa var att fredrik blev nöjd med vår present. En stor svartvit tavla på Homer Simpson när han är Scarface och står i kavaj med en fjärre i handen. Tom Emilia tyckte om den vilket vi va lite oroliga för att hon inte skulle göra..



SÖNDAG

Inte lika rolig för jag mådde inte bra när jag jobba, jobba, jobba. När jag äntligen efter världens längsta dag kom hem ringer Joel och berättar om sin gör härliga Söndag, att han sov till halv två (då var min lunch rast slut) Att det fanns nylagad mat och kall cola i kylen. Vissa har de bra ;)

Kommentarer
Postat av: Mikaela

Hahha, jag älskar din beskrivning av båtmässan!! haha!

2009-02-15 @ 11:28:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0