Melodifestval och Markus Allbäck

Igår på jobbet kom min käre vän Markus Allbäck och handlade av mig. Länge sedan jag sedan jag såg honom nu, men han är tydligen hemma igen. Och spillde ut blåbär över hela kassa linjen gjorde han, och alla gubbarna som var där och handlade blev alldeles till sig för att jag inte kunde lämna kassan mitt i rushen och torka upp alla Allbäcks blåbär på sekunden, det va ju faktiskt Allbäck som stog där, deras hjälte. Men sedan när min jobbkompis tog bort dem efter en minut kunde gubbarna lugna sig och prata fotboll med Allbäck.

En Melodifestival sedan


I lördags var det ett år sedan jag träffade Joel för första gången. Som jag kommer ihåg, vi har ju tydligen träffats innan.

Det var hemma hos Fredrik förra året på hans födelsedags fest. Var där med Klara kom jag ihåg. Vi förfestade hemma hos Fidde och såg på Melodifestivalen med Björn Gustavsson och Christer Sjögren som var kass.
Efter Melodifestivalen skulle jag fixa på lite bra musik, men det fick jag bara i typ 5 minuter innan du kom och satte dig brevid mig och förklarade att det inte var någon bra musik. 
Sen började vi prata, jag berättade att jag hade färgat håret brunt samma dag och att det kändes ovant, haha då hade du tydligen gjort samma sak. Kom ihåg att jag tyckte du var mysig.

Sedan åkte vi in till stan för att gå ut på krogen. Fredrik hade ringt efter två taxibilar men vi missade dem så hans bror skjutsade oss till stan. Jag fick klämma in mig i baksätet med tre killar för i framsätet satt nån annan(!?!?) fatta att det va trångt. Jag hamnade i ditt knä Joel och jag kom ihåg att vi diskuterade om nya gamla Ullevi verkligen skulle heta nya gamla Ullevi. Sedan vart det tyst, och sen kände jag att du kysste mig på öronsnibben och jag vart så förvånad att jag inte visste vad jag skulle göra.

Vi gick till Bryggeriet av alla ställen, men det var helt okej, fast efter ett tag tröttnade jag och bestämde mig för att gå hem, efter att en gubbe knuffat ner mig på golvet och alla trodde jag var gör tankad. Då kom du igen efter att jag inte sett dig på hela kvällen och ja sa hej då.
efter det kunde jag inte riktigt släppa dig och kollade uppp dig på facebook, och vi skrev till varann varje dag. Jag visste att du brukade sluta jobba vid fyra så vid kl fem på eftermiddagarna brukade jag få svar och det var lika spännande varje gång. Haha vad barnslig jag låter men jag var tydligen ganska såld på dig redan då. Fast jag sa till dig att jag inte kunde vara ngt mer än vän med dig eftersom jag då hade pojkvän, fast det tog ju slut och då hade du fritt fram ;)

Tänkte på allt detta i lördags då vi satt i soffan och såg Melodifestivalen tsm för andra gången.

Helen <3 Joel


.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0