Frösakull igår

Nu har jag precis kommit ut ur duschen. nu känner jag mig som en nypnros. Haha. Idag ska jag göra ett nytt försök att gå på stan hade jag tänkt. Sist blev jag så störd på alla månniskor, tycker inte om när det är för mycket folk på stan och dem bara är ivägen.

Igår var jag med min mor o far i Frösakull vid Tylösand och tittade på när dem rev mormors gamla hus. rivarna hade hittat en flyttkartong som inte vi hittat med gamla leksaker i och en dockvagn. Mamma sa att det nog var hennes gamla leksaker som dem hittat. Sedan när vi gick längre in i huset så gick jag in i hallen och utbrast! Mamma! Här hänger två gamla pälsar! Mamma kom och tittade på dem och sa att hon aldrig hade sett dem innan, och att dem inte hade hittat dem när dem städade ut huset. Jag tror att det är Mormor som har hängt dem där åt mig ;) Den ena var jätte fins, såg helt ny ut, brun och nog knappt snvänd. En sådan där päls man hänger över axlarna ovanpå sin fina långklänning, så har den två armhål där fram som man kan sticka ut armarna. Den andra pälsen var en grå och mer använde, hittade två små hål och fodret var inte så snyggt längre men tänkte lämna in den till lagning eller ngt. 

Ska snart in till stan så jag ska göra iordning mig =) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0