13.37 och H4XX0rs

Okej mina klasskompisar som läser detta kommer kalla mig noob, ni andra kommer fundera över varför jag egentligen bryr mig. Men jag måste ju hänga med, som tjej i på IT univeristete måste man passa sig för vad man säger, för det mesta som jag säger lyckas killarna alltid förvränga och anspela det till sex. Dessutom måste jag hänga med för att ens förstå vad dem säger till varandra.
Idag har jag lärt mig vad 13.37 står för. Jag vet att det är en grej men inte riktigt vad. 13.37 står för Elit. Att man e grym på något. väldigt långsökt men siffrorna i den ordningen översätts med bokstäverna LEET, om man är nörd tycker man att siffrorna och bokstäverna liknar varandra. LEET låter som elit, alltså är 13.37 =  Elit.

jag har även fått lära mig ett grymt onödigt ord. Haxxor. Som man ska skriva så här: H4XX0r, jätte töntigt. Det var någonting med när man spelar CS, (ett datorspel som heter Counter Strike) och man är väldigt bra på att skjuta sönder väggar. En hacker vet ni var det är, någon som är duktig på att koda och kan ta sig in i olika system mm. Alltså är Hax (uttalas hack) någon som är väldigt bar på något, i detta fall göra sönder väggar...och xor...lades bara till för att det ska låta lite fräckare.

Om man är extremt grym så är man en Elit H4XX0r, och är man extremt nördig heter det 13.37 H4XX0r då??

Noob utgår jag ifrån att dem flesta vet vad det betyder vid det här lagret men om ni inte har koll på det är det någon som är en nybörjare eller som inte kan något. Då kan man i nördigt tal eller i vanlig IT-universitets anda använda sig av ordet noob till någon.

Haha kram

Kommentarer
Postat av: millie

oh :/ säg till om du vill ha hjälp att fixa en ny header så kanske jag kan fixa't? (:

2009-05-24 @ 16:00:46
URL: http://millieforsure.blogg.se/
Postat av: millie

ja herregud, bara släng iväg en kommentar så kan jag fixa det på nolltid :)

2009-05-24 @ 16:36:23
URL: http://millieforsure.blogg.se/
Postat av: Tonårsliv by Leonora - Rösta på veckans blogg!

sv; haha, ne exakt :D

läget?

2009-05-24 @ 16:58:45
URL: http://magiskaminnen.blogg.se/
Postat av: Zandra

å du tycker alltså jag passar bra i glajjorna?;) tack vännen! hihi-lite ovant sådär iaf;) har du haft en bra helg nu? gjort ngt spec eller bara plugg?

2009-05-24 @ 17:10:55
URL: http://fashionisme.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0