Inte riktigt klokt

Nej det är inte riktigt klokt hur långt jag har gått idag, 1.3 mil. 15.00 steg och två tim och tio minuter. Det kan inte vara nyttigt att gå så långt jämt, och tråkigt är det också. en timma kunde jag gå med på men nej, Mikaela och Lollo ville gå i två. mina fötter, som redan innan hade skavsår har nu minst tre skavsår på varje fot. tänk vad mycket annat skoj man kan gör i två timmar, exempelvis gymma. Det måste ju var mer effektivt än att gå en promenad, och roligare. Snälla övertala mig om varför det är så kul att gå? För jag förstår det inte. Finns ett jätte bra ord för att promenera som min pappas kusin i norrland använder, "Tomgå" gå utan någon mening med det, man ska ingen stans liksom.

Kommentarer
Postat av: Mikaela

Promenadpessimist! det är också ett ord som ingen passar så bra in på som du.

Anledningar att gå:

1. Det är nyttigt

2. Man kan prata/umgås precis lika bra som när man sitter hemma bara att man avverkar steg under tiden

3. Pepsi maxen smakar så mycket bättre sen

4. Man får frisk luft

5. Det är en naturupplevelse



Behövs fler anledningar för att förklara varför man går?

Men jag har en idé nästa gång som jag å Lollo går i 2tim så startar vi från friskis så kan du börja träna så kommer vi tillbaks efter 2tim promenad så kan vi se om du hade så mycket roligare 2tim på gymmet ;)

2010-04-02 @ 15:52:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0