NK kvällen igår!

Tack NK för en trevlig torsdagskväll!

För det första hade jag fattat det hela fel, det var en utställning av vintage kläder som de ställt ut på NK, inte en ny butik. Men dem var coola i alla fall.

Ja hur skall jag sammanfatta det hela, att gå på NK och titta på vackra kläder och dricka champagne kan ju aldrig slå fel. Vi fick mini cupcakes som var jätte goda, snittar och små färgglada kakor. Det måste vara en jätte bra affärsidé att bjuda in alla tjejer och damer i hela Göteborg, bjuda på vin och ha massa erbjudande.
Tänk er att kvinnor älskar shopping och champagne, tänker er då shoppinggalna fulla kvinnor. Köpspärren är helt borta. De måste ha sålt en hel del igår.
Jag och Mikkis strosade mest omkring och titttade på vackra kläder och allt folk, såg ut ett par jeans som jag skall testa någon dag då det är det lite färre människor där.
Efter en hel del tittande stötte jag på två kollegor ifrån jobbet som stod i sminkavdelningen och fnissade. De frågade varför jag inte hade hört när de ringde till mig för dem hade hamnat längst bak i kön till NK, dem hade hamnat nästan ända uppe vid Kopparmärra! Ni förstår alltså att det var mycket tjejer där igår.

Tylöhus hade en utlottning av en gratis helg på deras spa anläggning. Vi klockan 22 skulle de dela ut massa goodiebags och i en utav dem skulle denna weekend finnas. Jag och Mikkis tänkte attd et hade vart trevligt att vinna så lite innan 22 gick vi dit och då var det ganska lungt och ju närmare klockan kom 22 desto mer kvinnor. När de sedan började dela ut påsarna vart vi helt inklämnda då vi hamnat nästan längst fram och det kom en anstormning av kvinnor bakom oss.
Jag försökte bara komma därifrån för det var sjukt vad galna folk kan bli för gratis grejer. Alla tryckte på framåt medans vi ville gå utåt och det var som en brottningsmatch att komma fram. Tillslut lyckades vi komma ut ur klumpen av folk.
Mikkis hade på något vis lyckats att få en sådandär eftertraktad påse och vi tittade vad som fanns i den. Nej, inget pris. Men en hel del reklam och en liten massage olja. Vi gick därifårn så fick de andra fajtas best de ville.

Efter det kollade vi lite fina smycken och begav oss sedan hem igen.




Kommentarer
Postat av: Jenny

Vi skyller fnissandet på vinet! Och sanningen är den att vi hamnade pararellt med Kopparmärra när vi ställde oss i kön. Sinnessjukt men det gick faktiskt fort att komma in ändå. Tänk om krogköerna kunde vara lika snabba! Och fram för fler shoppingkvällar som denna. Det är så här shopping ska vara. Trevligt, avslappnat och ett glas vin eller bubbel i handen!

2011-03-11 @ 10:57:53
URL: http://blogg.grynet.se
Postat av: Helen

Oj var det sååå lång kö?! Ja det gick ju ganska snabbt att komma in i alla fall och det var ju skönt! Ja vi övergav vinet och gick över på champagne resten av kvällen :)

2011-03-11 @ 13:06:39
Postat av: Mikaela

Jag är nöjd! Det var en skoj kväll även om vi blev "konsertklämda" för en påse reklam ;)

2011-03-11 @ 18:48:23
Postat av: Helen

Haha ja det var sjukt!

2011-03-14 @ 13:01:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0