Vilken Porsche ska man ha?

I mitt förra grupparbete kom vi på att vi snart är fardig utbildade och snart kommer att börja tjäna pengar. Eftersom jag alltsom oftast är ensam tjeje i grupparbetena, då vi bara är 5 tjejer av 35 pers i klassen for diskussionen in på ämnet bilar, (inte ps3 spel för ovanlighetens skull) och vilken bil man skulle ha sen när man fått jobb och pengar.

Tydligen var det en Porsche som stog högst på listan. Porshe associerar jag med gubbar, eftrsom alla killars dröm är att få en fin bil någong gång i livet och oftast har dem inte råd förrän 50-årskrisen är framme och då köper hälften av alla gubbar en Porshe eller en HD. Eftersom jag är tjej skulle tydligen en Porshe Boxter passa bäst eftersom det är "tjejmodellen" (enligt Majk). Killarna ville helst ha Carreran, lite sportigare, men jag ser inte så stor skillnade på den och "tjejbilen".




 
            Boxter


    Carrea


Jag Googlade runt lite och hittade en annan modell som jag tyckte var helt perfekt för mig, trotts min gubb-bils stämpel. Denna är lite större, alltså man kan skjutsa omkring sina kompisar och få plats med saker i bilen. Om jag jämför med Boxter och Carrera så får ju inte golfklubborna plats någonstans, för vilken IT-chef spela inte golf? Köper man en av dessa bilarna räknar man inte med att lyckas. Eftersom jag är ute efter att bli bäst och vill vinna måste jag alltså ha en större bil. Så här är min Posrche, panamera. Den kan jag skjutsa Mikaela till gymmet med utan att hon behöver skämmas. Är den inte fin så säg?







Kommentarer
Postat av: Mickan

Haha, du får skynda dig då för det är ju sååååå pinsamt att åka bmw ;)

Ska ivf inte ha en sån skrothög som "dom som drar upp byxorna tills det säger stopp" har hehe!

2009-01-30 @ 21:14:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0