Yoghurt

I morse vaknade jag av mig själv, trodde jag. Jag tittar aldrig på klockan när jag vaknar av mig själv på morgonen. Tänk om klockan visar att det bara är 5 minuter kvar att sova? Det är ovärt att veta, jag är hellre lyckligt ovetandes. Efter ett tag var jag ändå tvungen att titta efter. Klockan på min rosa mobil visade 00.23. Jag hade sovit i timma bara. Helskumt tänkte jag och somnade om och vaknade när klockan ringde.

Trött som jag var tänkte jag att det var dax att äta lite frukost. Jag gjorde en arkeologisk utgrävning i kylskåpet och hittade något nytt som jag aldrig sett i kylen förut.
Jag hittade ett avlång runt och helvitt yoghurtpaket. Men jag tyckte att det var konstigt att yoghurten hade tappat sin etikett. Klok som jag är vill jag inte ta några risker så jag tog lättfil med flingor och en klick sylt istället.
Hönökakan ansåg jag för onyttig. När jag hade ätit klart min frukost var jag fortfarande nyfiken på den nya yoghurten och försökte hitta en text på den. Jag hittade ett utgångsdatum!
Yoghurten hade inte gått ut. Jag letade lite till och hittade en till text. MacFeast chili dressing.

Kommentarer
Postat av: Mikaela

kan förstå att du blev nöjd :)

2010-08-24 @ 16:00:57
Postat av: MissIL

Suprise!!

2010-08-24 @ 16:09:13
URL: http://medmissiler.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0