En liten påminnelse

Här kommer ett litet visdomsord till er där ute. Ta vara på det ni har nu och skjut inte upp saker, tänk inte -nej det gör jag imorgon. då kan det vara försent. Jag vet du har hört det förut, med det svider så när man går miste om något som betyder mycket för en i onödan.

Vill du säga en person någonting men inte vet om du vågar? Säg det! Vad har du att förlora? vill du ställa en fråga du undrat över ett tag gör det, det värsta som händer är att du får ett Nej. Men heller det än att aldrig få veta.

Jag tror stark på "Friskt vågat hälften vunnet", som min vän Emilia sa till mig en gång. det har fastnat där. Vågar du ingenting kommer du heller inte vinna någonting utan du kommer stå kvar där du är idag ingenting kommer förändras. Så våga mer! ´Jag måste börja våga mer, egentligen är jag en riktig liten fegis. det är bara att stå på sig. Hur kul är det när jag sitter där och är gammal och ångrar chanserna jag inte tog för att jag inte vågade, eller sa vad jag tyckte?

Nu ska jag ut i världen och vinna lite tänkte jag.

Jag har lärt mig att man måste ta tag i saker nu, annars händer det inget och man kan gå miste om de man har kärt.

kram :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0