Lägenhets jakt

Igår var jag och kollade på en jätte fin lägenhet, en bostadsrätt. Jag vill jätte gärna flytta och gärna till den lägenheten jag såg igår men jag är samtidigt livrädd för att at lån. jag har kollat för mycket på lyxfällan att jag nästan tror att jag ska hamna där så fort jag tar ett lån. jag har kollat på programmet i syfte att avskräcka mig själv från krediter, kreditkort, dåliga köp mm. Det har visat sig att det fungerar väldigt effektivt, lite för bra faktiskt.

den dagen jag bjuder på en lägenhet och får den till ett pris jag är nöjd med kommer jak känna mig som den lyckligaste på jorden. Det kommer kännas som när man tog studenten eller kanske mer som när man tog körkort, men jag kommer också bli nervös över att det står minus en miljon kr på kontot. Det är mindre kul. På ett sätt är det mer praktiskt med en hyresrätt och på ett annat sätt är det bättre, och klokare att skaffa sig en bostadsrätt. Det är lättare att få en bostadsrätt än en hyresrätt.

Här är min viktigt lista!

Läget, att man känner sig trygg occh inte blir överfallen
Fräscht badrum och helst bra kök, renovera är inte min grej
Hyran, helst inte för hög
Bra förening, utan några större lån
Att man trivs och får en bra magkänsla


Jag vill gärna bo i Linnéstaden


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0